onsdag 24 september 2008

Confused

Hejsan Christian nu ska jag berätta vad jag har gjort i ungefär två veckor. Jag Daniela och Marija startade ett företag som hette M.R.D. Company, vi ville tillverka olika mössor och tryck, vi ville använda oss till alla kungrupper. Vi registrerade oss men sen tänkte vi igenom att det kommer kosta oss jätte mycket och vi böjade tveka ifall det skulle gå bra fö företaget. Robban hade inte betalat in det än så vi hade chans "som tur" att ta skapa ett nytt. Vi tänkte och tänkte och kom på en ide, vi ska tillverka smycke, det är roligt och vi tror att det kommer locka många personer och vi tror också nu att det kommer gå bra för oss. Så vi startade ett nytt företag och nu heter vi Glitter och Glamour.
Måndagen den 22/9 var vi på panduro hobby och kollade upp våra kostnader, man måste köpa in mycket trådar pärlor olika stenar,tång osv. Vi hittade förpackningar som är till extra pris men vi är inte säkra än på vad vi ska köpa så vi ska gå och kolla runt lite mer. Vi gorde också en marknadsundersökning för att se hur många som var intresserade av våra produkter, Ica supermarket och Atendo Care. Många var intresserade av det , det är bra att vi änder oss till olika kungrupper för att många skulle vilja köpa in det till sina barn till sig själva flickvänner och barnbarn.
Vi har också Vd och det är Daniela Petkovic, Jag är ekonomiansvarig och försäljningsansvarig, Marija är reklamansvarig och produktionsansvarig.
Just nu går allting bra och jag är glad för ändringen.
Hej svej grabben:D

2 kommentarer:

Christian sa...

Bra att ni har delat upp ansvarsområdena!

Jag ser fram emot att få läsa en genomarbetad affärsplan från er. Hur går det med den?

Sen undrar jag också hur ni tänker finansiera era inköp. Ni måste ha en plan för det. Ni måste göra en budget där ni planerar inkomster och utgifter. Ni får ju som sagt inte lov at tta pengar ur egen ficka.

Fortsätt att skriva och vberätta hur det går!

Ramiza sa...

Vi tänker jobba med vår affärsplan nästa vecka och vi tänkte göra den finare och bättre, det du nämnde innan att man kan till ex göra den med sin loggan osv.
Med pengar vet jag inte än, visste inte att man inte kunde ta pengar från sin egen ficka?:S Det med inkomster och utgifter vet vi inte heller än för vi tänkte köpa in lite och se hur det går först innan vi köper in för mycket och vi måste ta reda på utförligare hur mycket vi ska köpa det för och hur mycket vi ska sälja det för