måndag 29 september 2008

Heeej Chrisp!

Hej Crille! Dagen har sett ut så här:
Jag,Daniela och Marija var på Panduro Hobbys stora lager shop, det såg underbart ut, priserna var fantastiska men problemet var att man var tvungen att köpa jätte mycket men det är inte vad vi har tänkt oss. Vi har jätte mycket att göra, vi måste göra budget , ta reda på våra kostnader osv. Efter vår besök på Panduro Hobby gick vi hem till mig där jobbade lite med Affärsplanen, som jag har nämnt tidigare så ville vi utveckla den mer, alltså göra loggan och göra den fin och skriva in lite mer saker. Vi ahr ordnat fram skisser på hur våra smycke ska se ut, vi har samt exemplaren hemma med, du ville kika på de om inte jag har fel?!
Planer i veckan:
- ringa till Swedbanken och ansäka om ett konto till vårt företag
- Vi har samt tat reda på att man får högst använda 250 kroner var för investering till företaget så de pengarna ska vi investeras in i vårt företag genom att köpa lite pärlor, vi ska också gå folk och berätta vår affärside och fråga om de tror på oss och vill investera in i vårt företag.
- Ska handla på panduro Hobby lite
- Jobba mer med plan boken!
Det var allt för mig Ciaaaaaaaaaaosssssssss

2 kommentarer:

Christian sa...

Bra! Ni är i gång på riktigt känns det som!

Jag kikar gärna på era skisser! Jag hoppas också skisserna blir en del av er affärsplan.

Hur blir det med inköpen då? Ska ni köpa på vanliga Panduro?

Ramiza sa...

läs nya blogg så vet du mer:D